Activision Blizzard i King Digital Entertainment ogłosiły zawarcie umowy na podstawie której wydawcy Diablo i Call of Duty przejęli większość akcji twórców Candy Crush Saga – absolutnego mobilnego i facebookowego przeboju. Transakcja była warta 5,9 miliarda dolarów, czyli prawie trzy razy więcej niż Microsoft zapłacił za Majong, twórcow Minecrafta.
Innymi słowy Activision Blizzard ma w garści największe przeboje z segmentu „social”- Candy Crush Saga i Candy Crush Soda Saga oraz Call of Duty czyli najpopularniejszą grę konsolową. Do tego dochodzi World of Warcraft największe MMORPG, kolejny przebój segmentu Free to Play (i już esport) Hearthstone: Heroes of Warcraft, wciąż żyjący RTS StarCraft, oraz oczywiście „drukujące pieniądze” Diablo. A gdyby tego było jeszcze mało to w tym roku wróciło Guitar Hero, Skylanders wciąż jest fenomenem w segmencie gier dla dzieci, a Destiny stale rozwija swoją ogromną społeczność.
Jak widać, ktoś tu realizuje plan dominacji rynku. A inni tylko siedzą z boku i patrzą...
źródło: bussineswire.com
0 Komentarzy