Pierwsze wrażenie
Pudełko wpisuje się w stylistykę gamingowego sprzętu. Duże zdjęcie z czerwonym podświetleniem nie pozostawia nam wątpliwości, że mamy do czynienia ze sprzętem dla graczy. Fajną opcją w opakowaniu są swego rodzaju „drzwiczki”, które pozwolą nam podejrzeć produkt bez konieczności wyjmowania go z pudełka. Opakowanie jest solidnie wykonane i atrakcyjne wizualnie. Czego więcej wymagać od pudełka?
Do samej myszki ciężko było się dostać, ale to przecież ona jest najważniejsza. Wygląda elegancko, subtelnie. Nie jest to typowo „gamingowa” mysz jakich pełno, z wieloma czerwonymi dodatkami czy innymi pseudo bajerami, które często bardziej przeszkadzają niż pomagają. Dla niektórych to zaleta, inni będą marudzić – mi się podoba.
Specyfikacja
- Rozdzielczość (czułość): 200-8200 dpi
- Sensor: Avago 9800
- Maksymalne przyspieszenie: 30 G
- Maksymalna prędkość: 150 cali/s
- Odświeżanie: 1000/s
- Wytrzymałość przycisków głównych: 5 milionów klików
- Ilość klawiszy: 7 (7 programowalnych)
- Wytrzymałość ślizgaczy: b.d.
- Pamięć wewnętrzna: 128 Kb
- Waga: 121 g
- Długość przewodu: 200 cm
- Wymiary: 60,4 x 40,2 x 124,8 mm
Jakość wykonania
Na pierwszy rzut oka mysz nie wygląda jak sprzęt za swoją cenę. Plastik sprawia wrażenie średniej jakości. Jest to jednak tylko wrażenie. Mysz bardzo fajnie trzyma się ręki, przyciski są świetnej jakości – to czuć już przy pierwszym kliknięciu. Szczególnie spodobały mi się dwa boczne przyciski, które chodzą lekko, ale kliknięcie jest wyczuwalne – dla mnie idealnie. Scroll także mi się spodobał, może chodził odrobinę zbyt lekko, ale to już kwestia moich osobistych preferencji. Co jeszcze? Kabel jest pleciony, cienki i widać, że będzie wytrzymały – duży plus dla CM Storm.
Budowa, Ergonomia
Mysz przeznaczona jest dla graczy praworęcznych, choć jej wyprofilowanie jest raczej delikatne. To dobry znak, dzięki temu z myszki będzie można z powodzeniem korzystać dowolnym chwytem. Najważniejszym elementem decydującym o wygodzie korzystania z tej myszki są specjalne, gumowane boki. Jest to jednocześnie największa zaleta jak i wada tego produktu. Dlaczego?
Dziurkowana guma zapewnia doskonały chwyt, powodując, że kontrola nad nią jest czystą przyjemnością. Miałem wrażenie, że guma wręcz klei mi się do palców. To świetnie spisuje się podczas grania, ale w codziennym użytkowaniu może przeszkadzać.
Oprogramowanie
Oprogramowanie do Mizara kojarzy mi się z elegancką, sprawdzoną klasyką. Czarna kolorystyka powoduje, że całość jest czytelna i łatwa w obsłudze. Menu nie było dostępne w języku polskim, ale to już standard w tego typu rozwiązaniach Na szczęście wszystko jest na tyle czytelne i intuicyjne, że nie powinno stanowić żadnych problemów dla graczy. Soft jest funkcjonalny. Posiada wszystko czego można by od niego wymagać - ustawienia profili, zmianę koloru podświetlenia myszy, ustawienie makr, działania akceleracji, zmiany ustawień LOD.
Testy
Czas na poważne testy, garść tabelek, liczb i konkretnych informacji.
Interoplacja
Interpolacja to proces tworzenia dodatkowego piksela, który nie istniał początkowo. Tworzenie opiera się na badaniu sąsiednich pikseli i ustawiane jest tak, by utworzony piksel jak najlepiej pasował do przetwarzanego obrazu
Sprawdziłem ją na czterech rozdzielczościach sensora: 800 dpi, 1600 dpi, 3200 dpi oraz 8200 dpi. Oczywiście wynik jest jednoznaczny. Interpolacja nie występuje.
Prędkość Maksymalna
Test ten ma na celu sprawdzenie, jak szybko da się przesuwać mysz po podkładce. W momencie przekroczenia prędkości maksymalnej, jaką może osiągnąć czujnik, ruch dłoni w ogóle przestaje być odwzorowywany, zaczyna być odwzorowywany chaotycznie albo na przykład w trakcie gry zamiast się odwrócić, nagle spoglądamy w niebo albo gdzieś pod nogi.
Predykcja
Predykcja, inaczej przyciąganie kątowe, to zdolność sztucznego przyciągania wskaźnika, zwłaszcza podczas szybkich ruchów, do osi X lub Y. Dzięki temu kreski wychodzą prostsze. Oczywiście nie występuje.
Jittering
Jittering to nic innego jak nagłe przeskoki kursora.
Na wyższych rozdzielczościach DPI, niestety się pojawia.
Akceleracja
Standardowo dla myszek laserowych jest na poziomie około 5%.
Polling Rate
Jest to liczba raportów, dotyczących położenia oraz aktywacji przycisków jaką nasza myszka wysyła do komputera w ciągu jednej sekundy. Liczba ta jest wyrażana w Hercach (Hz).
Wyniki są stabilne. To dobrze.
LOD
LOD (lift-off distance) to wysokość na jakiej myszka przestaje odczytywać położenie, po podniesieniu jej w górę. W przypadku Mizara wyniki oscylowały w granicach od 1,5 mm do 2mm. Testowalem na trzech podkładkach. Mionix Sargas 320, SteelSeries QCK oraz zwykłej Natec Genesis.
Subiektywna opinia po przeprowadzeniu testów w grach
To co każdy gracz lubi najbardziej – testy podczas gry. Jak wypadła mysz Mizar? Cóż, na początku nie mogłem się do niej przekonać. Jej kształt powodował, że coś było nie tak, choć zupełnie nie mogłem dojść o co chodziło. Dzięki świetnym gumowanym bokom miałem pełną kontrolę ruchów i grało mi się fajnie, ale wciąż coś mi doskwierało. Dopiero po jakimś czasie przyzwyczaiłem się chyba do jej kształtu i poczułem to, co mieli na myśli producenci z CM Storm – że mam w ręku bardzo precyzyjną, dobrze dostosowaną myszkę dla graczy wysokiej jakości.
Podsumowanie
Pomimo początkowych problemów z przyzwyczajeniem się do kształtu myszki, muszę ocenić ją bardzo pozytywnie. Oprócz świetnego sensora, podobają mi się gumowane boki, które świetnie spisują się podczas gry i niestety tylko podczas niej. To jest chyba jedyny większy minus tej myszki. Po jakimś czasie zwykłego użytkowania klejące palce zaczęły mi przeszkadzać.
0 Komentarzy