Inwestycja jak się okazuje była trafna, ale z małym potknięciem. Jednym z większych zmian była zmiana regulaminu użytkowania, która powodowała, że przedsiębiorstwa zewnętrzne mogły kupować zdjęcia użytkowników co nie spodobało się około 10 mln odbiorców. Właśnie w taki sposób miesiąc 01.2013 zakończył się 10% spadkiem użytkowników. Jedną z większych zmian w podobnym okresie jest zakończenie współpracy z Twitterem - możemy się tylko domyślać, że było to celowe zagranie ze strony koncernu Facebook’a.
Ciągła metamorfoza i prawie same sukcesy
Wykupienie platformy instagram przez Marka Zuckeberg’a okazała się drogą usłaną różami.
Pomysł był krytykowany i traktowany jako dziwny wybryk młodego miliardera, naprawdę okazał się świetnym zagraniem na nosie konkurencji
i doskonałym zabiegiem marketingowym.
Problem dotyczący 10 mln spadkiem użytkowników był praktycznie jedynym poważnym błędem.
Rok 2015 stał się kluczowym dla modernizacji tej platformy. Zmianą uległ format dodawania zdjęć z 640 x 480 na 1024 x 780 co przyczyniło się na jakość fotografii dodanych przez użytkowników.
Reklama, którą w Polsce w 2016 roku mogliśmy publikować na Instagramie z pomocą Facebooka można zaliczyć jako duży plus wynikający choćby z ułatwienia dodawania użytkownikom reklamy na dwóch platformach z użyciem jednej.
Kolejną zminą były #HASZTAGI, których aktualnie można dodać aż do 30 (większa liczba sprawi, że nie wyświetli się żaden). Możliwość wyszukiwania profili oraz lokalizacji poprzez zmodernizowaną wyszukiwarkę stało się również kamieniem milowym w procesie zmiany oraz jednym z ważniejszych elementów strategii marketingowych wykorzystywanych przez domy mediowe, agencje reklamowe oraz software house.
Zmiany oczywiście przyniosły realny wzrost i to o 110% ! Rok 2016 zakończył się liczbą 200 mln użytkowników, którzy aktywnie korzystali z portalu - 60 mln zdjęć publikowanych na dzień i około 8 lajkowanych fotografii w przeciągu 1 sec - statystyki mówią same za siebie.
Więc instagram staje się wspaniałym narzędziem o dużym zasięgu, gratka dla domów mediowych oraz dużych marek, niestety w tamtym okresie nie było wiadomo, jak konkretnie zmonetyzować działania użytkowników. Jeszcze w roku 2016 powstawały firmy, które specjalizowały się w konwertowaniu kliknięć z postów bezpośrednio do stron z produktem.
Zmiany jakie przyniósł rok 2017 - zintegrowanie z instagramu z e-commerce spowodowały, że właściciele konto swobodnie, poprzez portal mogą dodawać produkty.
Możemy wyświetlić zdjęcie na którym znajdują się nazwy produktów oraz ich cena, po kliknięciu w jeden z nich przechodzimy do zdjęcia tylko z tym produktem co z kolei umożliwia nam już przejście do strony docelowej, sklepu online i tam finalnie możemy dokonać zakupu.
Jak widać praktycznie co roku jesteśmy świadkami modernizacji oraz unowocześnień Instagramu. Mankamentem mogą być te zmiany, które przychodzą z opóźnieniem do Polski - jak ecommerce mimo to instagram rośnie w siłę co sprawia, że zarówno dla odbiorców, jak i samych infuencerów instagram jest znakomitym portalem do budowania relacji.
0 Komentarzy