• Strona główna
  • Tania reklama, czyli jak wypromować firmę i nie zbankrutować

Tania reklama, czyli jak wypromować firmę i nie zbankrutować - Poradnik

00
TommyLee

Rynek lokalny, czyli reklama o małym zasięgu

Zanim zabierzemy się za promocję naszej firmy, najpierw przeanalizujmy, na jakim rodzaju rynku funkcjonujemy oraz jaka jest nasza grupa docelowa. Ustalając te kwestie, dajemy sobie szansę na naprawdę skuteczną strategię marketingową, w ramach której stajemy przed wyborem kilku prostych narzędzi:

Postaw na widoczność

Jeśli jesteśmy właścicielami punktu usługowego lub sprzedażowego, zainwestujmy w niedrogie sposoby poprawienia jego widoczności. W tym przypadku dobrze sprawdzą się odpowiednio zaprojektowane szyldy, banery czy niezwykle modne potykacze. Zadbajmy również o naszą witrynę – sprawmy, by wystawiona na niej ekspozycja była oryginalna i jednocześnie jasno nawiązywała do profilu naszej firmy.

Ulotki kluczem do sukcesu

Ulotki od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem przedsiębiorców. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że ich kolportaż okazuje niezwykle skuteczny, a przy tym po prostu niedrogi. Dostarczanie ulotek do odpowiednio wyselekcjonowanej grupy docelowej to gwarancja szybkiego napływu klientów, dzięki czemu koszty związane z tego typu promocją zwracają się niemal natychmiast. Pamiętajmy jednak, że aby ulotki przyniosły oczekiwany skutek, muszą zawierać nazwę i logo naszej firmy. Dodatkowo na etapie projektowania postarajmy się nie zaśmiecać ich zbędnymi informacjami i zbyt dużą ilością ozdobników.

Lokalne media

Świetnym sposobem na promocję okazuje się reklama w lokalnych mediach. Aby zwiększyć swoją rozpoznawalność, zainwestujmy w chwytliwy spot reklamowy w radiu, zamieśmy ciekawe ogłoszenie w miejscowej gazecie i zwiększmy swoją aktywność w lokalnych grupach w mediach społecznościowych.

Postaw na Internet, czyli reklama na skalę krajową

Promocja firmy na rynku krajowym opiera się głównie na działalności internetowej. Jakie są najczęściej wykorzystywane w jej ramach narzędzia?

Blog i content marketing

Strona internetowa to wizytówka naszej firmy i dlatego warto zadbać nie tylko o jej wygląd, ale również o publikowane na niej treści. Najnowsze badania wykazują, że najlepszym sposobem na zdobycie popularności w sieci jest tak zwany content marketing, który polega na zamieszczaniu na naszym portalu wysokiej jakości artykułów. Z tego rodzaju publikacji odbiorcy dowiadują się nie tylko, czym zajmuje się nasz biznes, ale również wyszukują ciekawych porad i informacji związanych z zakresem jego działalności. Prowadzenie tego typu firmowego bloga wzmacnia rozpoznawalność naszej firmy w wirtualnym świecie i wpływa na jego wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania.

Social media

Aktywność w mediach społecznościowych to jeden z najskuteczniejszych i jednocześnie najtańszych sposób na promowanie swojego biznesu. Aby nasza firma stała się bardziej widoczna w sieci, postawmy na regularne postowanie na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Dodatkowo dołączmy do odpowiednich grup tematycznych stworzonych na tego rodzaju portalach, wdawajmy się w rozmowę z potencjalnymi klientami i ogłaszajmy nadchodzące promocje lub konkursy, które zamierzamy zorganizować. Oprócz tego zaznaczmy swoją obecność także na stosownych portalach biznesowych oraz wykorzystajmy platformę YouTube do promocji naszych usług i produktów.

O autorze
TommyLeeTommyLee
1626 0

0 Komentarzy

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]