Dziesiątka największych pecetowych klasyków - Felieton

40
Mex

Oto nasze top 10 gier, które są tak istotne dla pecetowców jak to tylko możliwe. Mamy nadzieje, że zgadzacie się z kolejnością oraz znacie te tytuły, stanowiące wciąż grywalną i atrakcyjną klasykę. Warto o niej pamiętać bo takich gier już się nie robi. Jak widać jest za czym tęsknić…

 

 

10. Command & Conquer: Red Alert

 

Jeżeli wojskowe bazy i zarządzanie oddziałami was pociągają to na pewno Command & Conquer: Red Alert wyrwało wam dziesiątki godzin z życiorysu. Ten tytuł to żywa legenda RTS-ów, przy której wciąż można się zatracić.  

 

 

9. Gothic 1 & 2

 

Niespotykana swoboda i jakość opowieści to nie jedyne plusy produkcji Piranha Bytes. Każdy gracz pecetowy na pewno pamięta swój pobyt w kolonii karnej i drogę do bohatera jaką przebył bezimienny. Gothic i Gothic II to bezwzględne klasyki RPG.

 

 

8. Warcraft & Starcraft

 

Kraina Azeroth to pole bitwy na którym ścierają się klasyczne dla gier fantasy rasy, w genialnie zbalansowanej strategii czasu rzeczywistego. Mechanika Warcrafta okazała się być na tyle przełomowa i intuicyjna, że zdecydowano się ją zmodyfikować i przenieść w inne realia… i tak powstał Starcraft, legenda esportu.

 

 

7. Quake III: Arena

 

Skakanie na rakietach, kultowy arsenał broni, niespotykana dynamika i niepodrabialny styl – taki jest Quake. A Quake III: Arena to jego najwyższa forma, która pokazuje jak balansować superszybkie FPS-y tak, by bawiły ludzi latami.

 

 

6. Fallout 1 & 2

 

Fallouty to postapokaliptyczna klasyka. Życie na pustkowiach po wojnie nuklearnej to dziesiątki możliwości i momentów zagrożenia, w których możemy poradzić sobie przy pomocy sprytu lub siły. Jedna z najbardziej „głębokich” opowieści w historii.

 

 

5. Baldur’s Gate 1 & 2

 

Dzięki Baldurowi studio Bioware jest dzisiaj w tym miejscu, w którym jest. To kolejny przykład na skuteczne przerobienie klasyki fantasy na gatunek komputerowego RPG. Jeden z kroków milowych dla całej branży.

 

 

4. World of Warcraft

 

Największy sukces w świecie MMORPG, gra która od 11 lat uzależnia miliony graczy skłonnych do płacenia abonamentu, by polować na dziki i  odkrywać niezwykłości świata Azertoth. WoW jest takim fenomenem, że aż poświęcono mu cały odcinek South Parku.

 

 

3. Heroes of Might & Magic 3

 

Strategia turowa, która pozwala na toczenie zażartych boi i podbijanie zamków – odkrywająca swe prawdziwe możliwości w trybie multiplayer, którym zdobyła serca milionów graczy. Kto nie przegrał dziesiątek godzin w MoMM3 ten nie wie co to zabawa!

 

 

2. Diablo II

 

Podróż do wnętrza piekła po złoto, po sprzęt po chwałę i po level zwieńczona walką z władcą zła to wielkie przeżycie dla całych pokoleń graczy. Diablo jest, był i będzie szanowany – nikt tego nie zmieni.

 

 

1. Half-Life

 

Tworząc Half-Life’a Valve zmieniło spojrzenie świata na cały gatunek FPS-ów. Przemierzanie kompleksu Black Mesa było nie tylko świetnie wyreżyserowane, ale i miało niezwykły klimat i „inteligentną” otoczkę, która nie sprowadza całej gry do strzelania do prostego wszystkiego co się rusza. To tytuł wyjątkowy jak sam doktor Gordon Freeman.

 

 

O autorze
MexMex
582 0

Podstępny gamedotowy kowboj, który uwielbia szybkie strzelaniny i głośne samochody (albo na odwrót). Kiedy byłem mały chciałem być Popeyem, zostałem jednak redaktorem bo nie lubię szpinaku. Złapałem wszystkie gołębie w GTA IV.

4 Komentarze

sandmann21 9 lat temu

Quake III? UT FTW!!! Ja od siebie bym na sto procent dodał Dungeon Keepera, serię Commandos no i oczywiście Duke'a ;-)

0 Odpowiedz
Dakann 9 lat temu

A czemu nie? Q3 zmienił zasady rozgrywek turniejowych i przywrócił do łask gry które wymagają maxymalnego skilla nie opartego na statystykach broni czy graniu "na dźwięk". To pozycja wymagająca czystego refleksu i myślenia na parę sekund do przodu. Jak dla mnie całkowicie zasłużona pozycja.

1 Odpowiedz
sandmann21 9 lat temu

@Dakann:

A czemu nie? Q3 zmienił zasady rozgrywek turniejowych i przywrócił do łask gry które wymagają maxymalnego skilla nie opartego na statystykach broni czy graniu "na dźwięk". To pozycja wymagająca czystego refleksu i myślenia na parę sekund do przodu. Jak dla mnie całkowicie zasłużona pozycja.

Bo należałem do obozu Unreal Tournament i dlatego "nie cierpie" Quake'a :-P

1 Odpowiedz
jezus001 9 lat temu

A gdzie seria seria Ultima?

1 Odpowiedz

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]