Według danych przedstawionych przez serwis VGChartz gra Rise of the Tomb Raider w premierowym tygodniu (zakończony 14 listopada) sprzedała się w nakładzie ponad... 301 tysięcy egzemplarzy (dystrybucja pudełkowa). Cóż, nie jest to wynik piorunujący. Czasowy exclusive dla konsol Xbox debiutował w Ameryce 10 listopada. Europejscy gracze otrzymali nowe przygody Lary trzy dni późnej.
Warto zauważyć, że 76% sprzedanych egzemplarzy to wersje na XOne. Posiadacze X360 bez wątpienia zaskakują pewną niechęcią – jeśli myślimy o wydawaniu funduszy na RoTR. Wszak nie mieli oni okazji zapoznać się z grą Fallout 4 – ta również debiutowała 10 listopada. Co warte podkreślenia, VGChartz podaje, że do 14 listopada sprzedano 5,19 mln pudełek z dziełem ekipy Bethesda Softworks (PC, PS4, XOne).
Pierwsze wyniki handlowe (oczywiście nieoficjalne) dla Rise of the Tomb Raider nie napawają optymizmem. Sytuację może uratować typowy bożonarodzeniowy szał zakupów. Tak czy siak, Square Enix (wspólnie z Microsoftem) raczej wybrało zły moment na premierę. Rywalizacja z Falloutem 4 jednak okazała się dość bolesna. Warto pamiętać, że średnia ocen dla RoTR to 86/100.
Gra Rise of the Tomb Raider w przyszłym roku zadebiutuje na PC oraz PS4. Orientacyjne terminy premiery to odpowiednio pierwszy i czwarty kwartał.
Źródło: VGChartz
1 Komentarz
Chcieli exclusive na Xbox One to mają! Odwieczna krucjata Microsoftu w poczuciu, że są pępkiem świata odbija im się w końcu czkawką... I dobrze, może w końcu spokornieją.