Po tym jak zaprezentowano Vive konkurenci z sektora gogli VR wiedzą, że muszą działać szybko i sprawnie. Sony podczas swej konferencji na GDC ogłosiło zatem główne zmiany jakie wprowadziło do Project Morpheus – ich wizji przyszłości PS4.
Przede wszystkim sprzęt zamiast pierwotnego wyświetlacza LCD o wielkości 5 cali dostanie 5,7 calowy OLED o rozdzielczości 1920 X RGB X 1080. Przy pierwszych zapowiedziach Morpheusa zapowiadano też odświeżanie obrazu na poziomie 60hz – w nowym prototypie osiągnięto już jednak 120hz!
Opóźnienie ruchu również uległo degradacji i wynosi obecnie 18 milisekund, co oznacza, że powinno być niewidoczne dla ludzkiego oka. Gogle dostały również trzy dodatkowe diody LED dzięki którym PS4 będzie jeszcze dokładniej śledzić ich ruch.
Dla mnie najciekawszą sprawą i tak jest jednak design Morfeusza, a konkretniej to w jaki sposób się go zakłada. To nie jest wizjer, który trzeba przyciskać do oczu – specjalna opaska wychodząca z góry urządzenia oplata naszą głowę, a właściwe gogle „spadają” na oczy co wygląda super-wygodnie w porównaniu do sprzętów konkurencji. Czy takie też będzie przekonamy się w pierwszej połowie 2016 roku gdy nastąpi premiera urządzenia.
źródło: psblog
0 Komentarzy