Seamus Blackley, współtwórca pierwszego Xboksa zdradził naprawdę ciekawe informacje z czasów nim konsola zadebiutowała na rynku. Jak się okazuje po firmie krążyły plany według których konsola miała być darmowa.
W ten sposób Microsoft chciał wycelować w graczy casualowych i mainstream. Dzięki temu pomysłowi do platformy udało się przyciągnąć np. twórców serii Oddworld tworzących Munch's Oddysee, które przeskoczyło z PlayStation do grona ekip tworzących na Xboksa. Rozdawanie sprzętu za darmo powinno przecież sprawić, że konkurencja nie będzie miała żadnych szans. Jak widać – tak się nie stało, a mimo to udało się stworzyć markę, która skutecznie rywalizuje z dotychczasowymi liderami rynku, czyli Sony i Nintendo.
Blackley potwierdza też, że w czasie tworzenia prototypów Xboksa po firmie krążyły wizje zmienienia go w urządzenie do odtwarzania filmów, był też pomysł, że wszystkie gry ma robić Microsoft, a nawet że warto sięgnąć do głębokich kieszeni firmy i kupić Nintendo!
Na szczęście wszystkie te kiepskie wizje przegrały z tym co finalnie dostaliśmy, czyli ze świetną konsolą do gier która rozwinęła nie tylko granie w FPS-y na padzie, ale i pokazała jak powinien funkcjonować online w maszynkach do grania.
źródło: gameindustry.biz
1 Komentarz
A XONE pokazywał początkowo, że bez Kinecta ani rusz. Na szczęście nowy szef "wyrzucił kinecta", ale niesmaczek pozostał :/