Granie oficjalnie uznane jako choroba

DonaldT - 
2osoby uważają ten artykuł za ciekawy

WHO wpisało "zaburzenie grania" jako chorobę w międzynarodowej klasyfikacji chorób. 

Światowa organizacja zdrowia, w przyszłym roku będzie, mimo sprzeciwu badaczy i organizacji, oficjalnie uznawać intensywne granie jako chorobę. Choroba ta objawia się, według badaczy z WHO nastepująco :

  • Nadawanie grom wyższego priorytetu w życiu, aż do momentu w którym będą one ważniejsze od codziennych czynności,
  • Słabsza kontrola nad graniem,
  • Kontynuacja grania, mimo zaobserwowania negatywnych skutków.

Decyzja ta wywołała wielkie oburzenie w środowisku graczy, sprzeciwiając się tej decyzji. Założeniem protestujących nie jest sam fakt stwierdzenia że intensywne granie to choroba, lecz metody badawcze jakie stały za tym "odkryciem". 

WHO tak opisuje ten problem : 

„Gaming Disorder” charakteryzuje się utrzymującym lub powtarzającym się korzystaniem z gier („gier cyfrowych” lub „gier wideo”) które są dostępne online lub offline. Powtarzające się zachowania powodują negatywne konsekwencje zarówno w życiu osobistym, rodzinnym, społecznym, edukacyjny, zawodowy, jak i w innych obszarach życia. Zachowania mają charakter ciągły lub epizodycznych, powtarzający się. W celu diagnozy zaburzenia określa się czas trwania, który widoczny jest co najmniej przez 12 miesięcy, choć czas może ulec skróceniu, gdy wszystkie wymagania diagnostyczne zostały spełnione, a objawy są poważne.”

 

2 osób dodało komentarz
2osoby uważają ten artykuł za ciekawy

2 Komentarze

awatar
Rad (gość) 5 lat temu

Xddddd

0 Odpowiedz
awatar
Anonym (gość) 5 lat temu

Znaczy będzie na to renta? :V

11 Odpowiedz
DonaldTDonaldT
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]