Do czego prowadzi modding w grach - na przykładzie Crysis 2.

naxel - 
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
Do czego prowadzi modding w grach - na przykładzie Crysis 2. - gamedot.pl

Czasem warto powrócić do jakiegoś starszego tytułu, by jeszcze raz poczuć związane z grą emocje. Kiedy i one nie wystarczają - pora na modyfikowanie gry. Tak też się stało, a efekty przerosły oczekiwanie znanego moddera z Reddita - tasonjodda. Postanowił on nieco pobawić się perspektywą w znanym tytule od EA, zmieniając kąt kamery. Ta niewielka zmiana ujawnia lenistwo programistów- błędy w mechanice ukrywania się za przeszkodami terenowymi. Zobaczcie sami:



Oczywiście, takiego efektu nigdy w oryginalnym Crysis 2 byśmy nie ujrzeli, co tłumaczy nieco twórców gry. Mimo to, przyznacie chyba, że efekt jest dość komiczny. Użytkownicy Reddita dopatrują się jednak nieco innego punktu widzenia. Niedawno wpłynęły raporty o tym, że brytyjski oddział Crytek odpowiedzialny między innymi za produkcję nowego Homefront: The Revolution, nie dostał zapłaty za swoją pracę, oraz utracił swojego dyrektora, który opuścił szeregi firmy.

 

Źródło: gamespot.com

6 osób dodało komentarz
0osób uważa ten artykuł za ciekawy

6 Komentarzy

JackH 9 lat temu

Tylko że to raczej wina grzebania w grze modera bo w multi C2 nigdy to takich rzeczy nie dochodziło, a skoro w multi tego nie było to i w Singlu tak nie było. Moder kombinował i wymusił jakiś błąd w kodzie gry.

1 Odpowiedz
sandmann21 9 lat temu

Tez mi się tak wydaje

0 Odpowiedz
freeqstyler 9 lat temu

Modele animacji dłoni w FPP etc. które wyświetlają się dla grającego nie są tymi samymi, które wyświetlają się dla innych graczy jako przeciwnicy/koledzy z drużyny - wykonanie jednego, uniwersalnego modelu z zestawem animacji który wyglądałby dobrze w TPP i FPP jest albo niewykonalne, albo prawie niewykonalne (jak to się mówi - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego). Zauważcie też, że model w gifie nie ma głowy, co umożliwia umiejscowienie kamery w dowolnym punkcie bez glitchy w stylu możliwości podziwiania twarzy bohatera od wewnątrz.

Dla mechaniki gry to nie ma większego znaczenia, bo za wychwytywanie kolizji z pociskami i przeszkodami odpowiada i tak niewidzialny, o wiele bardziej uproszczony model niż ten który możemy podziwiać podczas rozgrywki.

0 Odpowiedz
JackH 9 lat temu

@freeqstyler: To co widać na powyższym materiale to nic innego jak bug, który powstaje czasami w grach kiedy używamy widoku z trzeciej osoby lub wymuszamy ten widok (częściej to drugie). Rzecz stara jak świat gier.

0 Odpowiedz
freeqstyler 9 lat temu

Totalna bzdura, przygotowywanie realistycznych animacji w takim przypadku to byłaby sztuka dla sztuki. Równie dobrze można by pojechać po Mirror's Edge, że źle wygląda w widoku TPP (a taki mod też powstał)

0 Odpowiedz
Sokool 9 lat temu

Daję okejkę

daje okejkę

1 Odpowiedz
naxelnaxel
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]