Konsola firmy z Redmond ma za sobą kolejny kamień milowy. Microsoft ma co świętować.
80 milionów sprzedanych sztuk to rewelacyjny wynik tym bardziej, że udało się go osiągnąć jeszcze przed premierą Xboksa One. Pokazuje to ile pracy włożono w promocję marki i uczynienie z Xboksa 360 jednego z symboli gier wideo. Przecież pierwsza konsola Microsoftu znalazła zaledwie 24 miliony nabywców.
Wpływ na taką popularność miały nie tylko reklamy, ale i uznane marki za którymi szaleją gracze (Halo i Gears of War), oraz wprowadzenie sensora Kinect, który przyczynił się do spopularyzowania Xboksa 360 wśród nowej, mniej zaangażowanej, grupy odbiorców. Świetnie działający Xbox Live, zwłaszcza w porównaniu do konkurencji, też dołożył niemało do tego wyniku.
Liderem generacji pozostaje oczywiście Nintendo z ponad 100 milionami sprzedanych Wii, jednak sprzęty tej firmy to raczej osobna kategoria...
Ciekawe czy Xbox One osiągnie podobny wynik – tym bardziej, że ukaże się praktycznie w tym samym czasie co PlayStation 4. To będzie ostra walka.
0 Komentarzy