Myszek na rynku jest wiele, jedną są lepsze inne gorsze bywa różnie, jednakże każdy z nas graczy potrzebuje optymalnego rozwiązania, które nie dość, że będzie wygodne i funkcjonalne to jeszcze będzie całkiem znośnie wyglądać. Takim gryzoniem jest i będzie Roccat Kova. Dlaczego? Zapraszam do recenzji!
Pierwsze wrażenie
Po wyciągnięciu mychy ze zgrabnie przygotowanego pudełka moim oczom ukazała się naprawdę interesująca konstrukcja. Kova jest myszą symetryczną a więc prawy i lewy bok wyglądają identycznie i idealnie nadają się dla leworęcznych graczy.
Specyfikacja
- Pro-Optic Sensor R6, działający w rozdzielczości do 3500 dpi (bez interpolacji)
- maksymalna rozdzielczość po interpolacji: 7000 dpi
- taktowanie USB: 1000 Hz
- czas reakcji: 1 ms
- maksymalne przyśpieszenie: 20 G
- 512 kB wbudowanej pamięci
- przewód USB o długości 1,8 m
- wymiary: długość – 13 cm, wysokość – 4 cm, szerokość – 6,7 cm
- waga: 100 g.
Jakość wykonania
Jak wspomniałem we wstępie mysz ma bardzo interesujący kształt i design. Wygląda interesująco. Jakość plastiku stoi na bardzo wysokim poziomie, ale elementy całości zostały spasowane, co najwyżej przeciętnie. Są szpary, są dziwne wgłębienia. Grzbiet pokryto aksamitną szarą gumą. Ta jest bardzo przyjemna w dotyku i co ważne nie zostawia śladów, a więc po intensywnej partyjce CS:GO nadal będzie względnie czysta.
Boki mnie najbardziej martwią, wykonano je z tych samych materiałów, co grzbiet, ale są spore dziury, w których po pewnym czasie zagnieździ się brud. Spód to matowy plastik i pięć średniej wielkości ślizgaczy zapewniających świetny ślizg i dobrą kontrolę urządzenia.
Kabel puszczono w solidnym oplocie. Nie wygina się nie szaleje pod i na biurku.
Kova ma aż 10 przycisków. Wszystkie można dowolnie zaprogramować z pomocą rozbudowanego softu. Są niezłe, trochę głośne, ale da się przeżyć. Nie mam zastrzeżeń.
Testy
Wszystkie testy przeprowadziłem z użyciem najnowszej wersji oprogramowania na komputerze z Widnows 10 64.
Szybkość
Test ten ma na celu sprawdzenie, jak szybko da się przesuwać mysz po podkładce. W momencie przekroczenia prędkości maksymalnej, jaką może osiągnąć czujnik, ruch dłoni w ogóle przestaje być odwzorowywany, zaczyna być odwzorowywany chaotycznie albo na przykład w trakcie gry zamiast się odwrócić, nagle spoglądamy w niebo albo gdzieś pod nogi.
Tego można było się spodziewać jest idealnie. Wszystko zgodnie z oczekiwaniami. ~3,5 m/s
Predykcja
Predykcja, inaczej przyciąganie kątowe, to zdolność sztucznego przyciągania wskaźnika, zwłaszcza podczas szybkich ruchów, do osi X lub Y. Dzięki temu kreski wychodzą prostsze. Ta o dziwo występuje.
Interpolacja
Interpolacja to proces tworzenia dodatkowego piksela, który nie istniał początkowo. Tworzenie opiera się na badaniu sąsiednich pikseli i ustawiane jest tak, by utworzony piksel jak najlepiej pasował do przetwarzanego obrazu.
Powyżej 3500 dpi pojawia się.
Jittering
Oczywiście nie występuje
Subiektywna opinia po przeprowadzeniu testów w grach
Cóż Kove sprawdziłem głównie na WoWie, i nie miałem sporych problemów z przestawieniem się na nią. Działała bez zarzutu nawet w trakcie wymagających prac graficznych w Paint.
Podsumowanie
Kova to świetny gryzoń za rozsądne pieniądze, uważam, że jeżeli szukacie gryzonia z dużą ilością przycisków, dobrym sensorem i "innym" designem model Rocata będzie dla was idealny! Polecam!
0 Komentarzy