Dlaczego warto zastosować Chatbota w swojej firmie - Publicystyka

00
TommyLee

W ostatnich latach wzrasta zainteresowanie Chatbotami. W roku 2018, dzięki zastosowaniu IA Chatboty stały się bardziej inteligentne. Wdrożenie tej technologii w firmie pozwala na automatyzację wielu procesów. Swoją popularność Boty zawdzięczają nie tylko zwiększonej mocy obliczeniowej, co przekłada się na zwiększone przetwarzanie danych, ale również na możliwość ich integracji z systemami informatycznymi wykorzystywanymi w firmie.


Jak można wykorzystać potencjał Chatbotów?

   ● Automatyzacja

Często wykorzystuje się Boty w dziale obsługi klienta.
Oferując usługę, bądź sprzedając produkty, klienci często wysyłają takie same, lub podobne zapytania. Odpowiadanie na powtarzające się pytania można przenieść na Boty. Możliwe jest wyspecjalizowanie Chatbota, aby mógł zastąpić pracownika obsługi klienta. Z powodzeniem mogą np. sprawdzać status paczki, zamówienia. Przyjmować zgłoszenia awarii, czy reklamacji. Umawiać na wizytę. Udzielać odpowiedzi na temat produktu, weryfikować cenę oraz pomagać w jego zakupie.

Należy pamiętać o zaprojektowaniu scenariusza, którym posługuje się Bot w taki sposób, aby zoptymalizować czas otrzymania oczekiwanej odpowiedzi.

   ● Powiadomienia

Nikt nie jest tak skuteczny w dostarczaniu wiadomości do klientów jak Chatbot Messenger, jego open rate wynosi około 80%. Chyba nic nie przewyższy pod tym względem takiego sposobu wysyłania informacji. Poza tym dodatkowym atutem jest fakt, iż ich wysyłka jest całkowicie darmowa.

źródło: 

https://www.mysocialseller.com

   ● Stały kontakt z klientem

Regularne powiadomienia o nowym artykule na blogu, czy nowej wersji produktu. Dzięki dużej konwersji otwarcia powiadomień i prostej formie komunikatów to bardzo przyjemna forma kontaktu z klientem.

   ● Sprzedaż

Wysyłanie kodu rabatowego przez Messengera, to coraz częściej stosowana forma zachęty do korzystania z oferty. Na Zachodzie w branży e-commers wykorzystywanie Chatbotów do sprzedaży jest bardzo popularne.

   ● Promocja

Samo posiadanie Chatbota, nie sprawi cudu. “ Nie od razu Kraków zbudowano” jak mówi stare polskie przysłowie.
Ważne jest odpowiednie “wyuczenie” i trafne jego zastosowanie, oraz opracowanie bazy gotowych odpowiedzi, jeśli miałby służyć do konwersacji (w zależności od jego przeznaczenia). Bot musi mieć określone przeznaczenie, np. rabat lub konkurs.
Organizowanie zabawy, quizu czy konkursu, które wymagają rozwiązania zagadki, czy przesłania zdjęcia cieszą się dużą popularnością.

Dobrze zaprojektowany i wykonany Bot odwzajemni się zaoszczędzonym czasem, zadowolonymi klientami i oczywiście zwiększonymi zyskami.
Zastosowanie Chatbota sprawi, że Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna, co bezpośrednio przełoży się na zaufanie do Twojej firmy.

 

Artykuł sponsorowany

O autorze
TommyLeeTommyLee
861 0

0 Komentarzy