Kiedy na E3 zapowiedziano Quake Champions wielu właścicieli pecetów aż podskoczyło z radości. Nie tylko z powodu nostalgii jaką wywołała ta zapowiedź, bo przecież każdy pamięta czasy Quake 3 Arena, ale również dlatego, że gra będzie chodziła w 120Hz, co dla niektórych jest nader istotne. Konsolowcy niestety będą musieli obejść się smakiem, Quake Champions będzie tytułem ekskluzywnym na PC, ale teraz w jednym z wywiadów jakiego udzielił Tim Willits (dyrektor kreatywny id Software) portalowi Gamespot, poznaliśmy powody dlaczego zespół obrał taką, a nie inną drogę. Okazuje się, że po prostu chodzi o to, żeby dostarczyć jak najlepszą technicznie grę, bez ograniczeń, które przed deweloperami stawiają konsole. Jakość gry nie będzie zatem sztucznie zaniżana, żeby konsole obecnej generacji dały sobie radę z tym tytułem. Nie będzie ustępstw, półśrodków, etc. Gra ma wyglądać i działać najlepiej jak to tylko możliwe, bez oglądania się za siebie, czy będące w tyle konsole nadążają. Tim zaznaczył również, że oczywiście gra będzie działała również na słabszych pecetach, jednak odbędzie się to tylko kosztem jakości tekstur i efektów, a nie zubożeniem mechaniki zabawy.
Na początku napisałem, że wspomniane wyżej powody nie ucieszą konsolowców. I jak najbardziej tak jest, bo bardzo możliwe, że ominie ich bardzo dobra gra, jednak na pewno wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że konsole obecnej generacji faktycznie są w tyle za najnowszymi nowinkami technologicznymi jakie możemy znaleźć w mocarnych pecetach. Wynika to po prostu z czystej logiki. Parę lat temu, kiedy miały one swoje premiery, część z obecnie używanej technologii nie była jeszcze ogólnodostępna. Dlaczego więc twórcy mieliby ograniczać w jakikolwiek sposób swój twór tylko dlatego, żeby dostosować się do sprzętu z przeszłości? Wszyscy jako gracze zgodzimy się, że tak nie powinno być. Być może właśnie dlatego w ramach jednej generacji konsol dostaniemy mocniejsze sprzęty w postaci Playstation NEO i Project Scorpio. Może one doczekają się portu Quake Champions?
Źródło: GameSpot.com
0 Komentarzy