Nowa, duża aktualizacja do Rainbow Six: Siege

YASIU - 
1osoba uważa ten artykuł za ciekawy
Nowa, duża aktualizacja do Rainbow Six: Siege - gamedot.pl

 

Już wkrótce Rainbow Six: Siege doczeka się nowej, dużej aktualizacji. 

W ramach mijajacego w grudniu drugiego roku wsparcia dla gry Ubisoft przygotował sporą aktualizację dla wszystkich posiadaczy. 

Zmian doczekają się m.in. skrócone czasy wyszukiwania, a tym samym wczytywania mapy (na konsolach, w wersji PC wszystko zależne jest od posiadaczej konfiguracji sprzętowej).

Oto detale aktualizacji wynoszącej od 15 do 42GB:

"W aktualizacji R2S3.0 zmieniamy sposób organizacji naszych danych, jak również tworzenia uaktualnień w przyszłości. Poniżej publikujemy bardziej szczegółowe informacje na temat naszych działań i ich przyczyn. Obecnie oceniamy, że rozmiar aktualizacji będzie następujący (z podziałem na platformy):

W tej nowej aktualizacji planujemy stworzenie od zera fundamentów, na których budowane będą przyszłe zmiany. Uaktualnienie R2S3.0 ma stanowić ich bazę. W związku ze zresetowaniem tej bazy musimy zastąpić istotną liczbę istniejących zbiorów danych. 

Wszystkie dane gry przechowane są w zbiorach, które nazywamy „kuźniami”. To skompresowane archiwa, zawierające inne pliki. Gdy musimy zmodyfikować plik znajdujący się w kuźni, po prostu pobieramy nową kuźnię, która zawiera nowy plik, ale nie zastępujemy starej. To upraszcza proces aktualizacji i zmniejsza rozmiar pobieranych plików. Jednak wraz z biegiem czasu prowadzi to do dużej ilości zmarnowanego miejsca na dysku twardym, ponieważ przybywa na nim coraz więcej zmodyfikowanych plików.

W aktualizacji R2S3.0, ze względu na zmiany wielu istniejących tekstur, postanowiliśmy, iż musimy skonsolidować nasze kuźnie. Efektem tego działania będzie mniejsza ilość zajętego miejsca na dysku. Dzięki konsolidacji naszych uaktualnień i danych gracze poczują zmniejszony „czas poszukiwania”, co oznacza szybsze wczytywanie gry dla wszystkich graczy. Trudno ocenić dokładne skrócenie czasu wczytywania na PC ze względu na różnorodność konfiguracji, ale na konsolach mecze będą się wczytywać o około 10% szybciej.
Dodatkowo postanowiliśmy wykorzystać fakt zastąpienia wszystkich naszych kuźni do ulepszenia wykorzystywanego w nich algorytmu kompresji. Dzięki temu rozmiar wszystkich kolejnych uaktualnień zmniejszy się o 12-15%, ma to również wpływ na prędkość wczytywania gry.

Poprawiliśmy jakość tekstur dla każdego poziomu ustawień graficznych na PC, od niskich po ultra. Efektem tego działania będzie drobna poprawa jakości tekstur postaci i znacząca poprawa jakości tekstur otoczenia – dla wszystkich ustawień graficznych. Uaktualniony pakiet tekstur HD na PC będzie dzięki temu zawierać nieprzeskalowany materiał źródłowy dla naszych map tekstur UV. Szczegóły dotyczące tych zmian można znaleźć we wpisach na blogu na temat map oraz operatorów."

0 osób dodało komentarz
1osoba uważa ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

YASIUYASIU
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]