Japońskie gry to syf, zboczenie i porażka, każdy to wie. Przecież najlepsze jest zaznaczanie myszą gdzie iść postacią i gdzie strzelić, a Steam to król dystrybucji wszelakiej i gdyby dostarczał bułki to wszystkie piekarnie świata, by wymarły.
Okej, a teraz już poważnie - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, które wyglądało na projekt trafiajacy do bardzo konkretnego grona graczy (kolejna część 28-letniej serii, "czwórka" wyszła tylko na PS3 itd.). Okazało się jednak, że zakończenie serii Hideo Kojimy wprost zdemolowało listy przebojów. Gra zarobiła 179 milionów dolarów w dniu premiery - to dwa razy więcej niż Avengers: Age of Ultron, czyli czołowy przedstawiciel komiksowego kina akcji.
Wiecie co to oznacza? Że ludzkość jeszcze do końca nie oszalała na punkcie free-to-playów, online-shooterów i innych rzeczy tworzonych do generowania gadżetów i śmiesznych filmików (choć w MGSV można ich akurat trochę zrobić). Dobrze wiedzieć, że ambitny tytuł AAA robiony latami w trudach i znojach jest opłacalny.
Ciekawostka: budżet Phantom Pain to około 80 milionów dolarów, Age of Ultron kosztowalo 250 milionów.
źródło: vg247
3 Komentarze
Yyyy no ok. Jednak to trochę inne media wiec dzień premiery MGS gdzie zapewne rozeszli się ileś milionów kopii a jedjeden dzień wyświetlania filmu w kinach to jak porównywać słonia i malpe we wspinaczce na drzewo. Moze podziel to przez czas filmu i gry to zobaczysz o razy więcej zarobili Avengersi jeżeli chodzi o $/h ;-) I nie wierzę że MGS zarobi $1400000000 ;-)
wiem ze oni finalnie wiecej zarobią bo filmy mają dlugi ogon i bedą jeszcze sprzedawane na dvd, blu-ray, puszczane w tv, na vod etc. nigdzie nie pisałem że tak nie będzie
Avengers i w 3 dni zarobili więcej niż MGS. A weekend otwarcia nie miał premiery we wszystkich krajach. Trochę pudelkowy news IMHO. Można też napisać ze MGS zarobił więcej niż Microsoft na sprzedaży Windowsa 10 ;-)