System płatności premium stosuje się obecnie nawet w grach gdzie nie ma to najmniejszego sensu np. wyłącznie singleplayer.
Jednak jak widać masowe protesty społeczności dały jakiś skutek - EA tymczasowo usunęło zawartość premium z Battlefronta II. Mimo wszystko według analityka Lewisa Warda nie ma najmniejszych szans, by ten panujacy wśród twórców trend się odwrócił.
Wszystkiemu winne mają być przepustki sezonowe, które finalnie nie zdały egzaminu, a firmy musiały po prostu znaleźć inny sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Loot boxy są więc idealną rzeczą, która nie blokuje ludziom dostępu do nowych rzeczy, a w sprytny sposób - uzależenieniem wręcz zachęca do sukcesywnego wydawania pieniędzy.
Ward uważa, że ten biznes generuje zbyt dużo przychodów, by nawet kilkanaście negatywnych recenzji, czy opinii mogło go zatrzymać. Mało tego gry w formie usługi stają się coraz bardziej popularne i skupiają wokół siebie społeczność wspierającą, czy pykającą w dany produkt latami, czego takie przepustki sezonowe zwyczajnie nie zapewniły.
0 Komentarzy