Wywiad - Edward Baily pytany przez redakcje Gamedot.pl o plany Kingston na 2016 rok - Publicystyka

09
Darius

Dzisiaj mamy dla was coś wyjątkowego, wywiad z  Edwardem Baily, rozmawiałem z nim o przyszłości HyperX, i nie tylko.

1. Podzielisz się z nami kilkoma podstawowymi informacjami na temat Kingstona i HyperX?

Kingston Technology miało swój kolejny bardzo dobry rok, w którym udało się rozwinąć produkty wszystkich linii. Kingston stworzył markę HyperX oferującą graczom i overclockerom pamięci DRAM o wyższych wydajnościach w 2002 r. Przez kilka lat HyperX rozwijał się, tak, by poszerzyć ofertę o dyski SSD, pamięci USB czy peryferia takie jak słuchawki czy podkładki pod myszy.

Aby dać wyobrażenie o skali gamingu w Europie - według badacza rynku Newzoo, szacuje się, że w samej Europie jest 323 milionów graczy; ta liczba jest tylko nieznacznie niższa od 351 mln fanów sportu. W szczególności w ciągu ostatnich 3 lat widzieliśmy jak eksploduje przemysł eSportu. HyperX szczególnie mocno inwestował w rozwój cyfrowych rozgrywek i nadal wspiera gaming od biurka aż po światowe turnieje gier i profesjonalne zespoły. Obecnie HyperX sponsoruje 27 profesjonalnych drużyn z całego świata i jest sponsorem tytularnym zarówno Intel Extreme Masters jak i DreamHack.

2.  Dlaczego HyperX zostało oddzielone od Kingstona?

Pragnęliśmy stworzyć oddzielną markę, podobnie jak Microsoft zrobił z XBOX’em; od początku chodziło głownie o stworzenie HyperX jako samodzielnej firmy. Pragnęliśmy tym samym przestać być postrzeganymi jako firma korporacyjna. Poprzez rozdzielenie obu marek, jesteśmy w stanie lepiej dotrzeć do różnych grup odbiorców i tworzyć marketing, który popchnie granicę kreatywności. Pozwala to również na lepszą współpracę z naszymi młodszymi fanami, którzy rozpoznają HyperX głównie dzięki mediom społecznościowym. Dla przykładu, profil HyperX na Tweeterze (z ponad 500 tysiącami followersów) sprawdza się świetnie podczas komunikacji z fanami z całego świata. Niektórzy z naszych młodszych fanów dużo bardziej interesuje HyperX od Kingston Technology, więc naprawdę dużo zależy od tego, z kim się rozmawia. 

3.  Jakie są plany HyperX odnośnie peryferiów i nowych układów RAM na rok 2016?

Na CES 2016 ogłosiliśmy kilka produktów, które pokażą się w ciągu najbliższego roku; przede wszystkim zapowiedzieliśmy współpracę z Microsoft XBOX, w ramach której zamierzamy stworzyć luksusowe kontrolery „CloudX”, które ukażą się w Q2 2016. Kolejną ważna zapowiedzią była nowa linia słuchawek - „Cloud Revolver”, która została stworzona przez nas od podstaw - nowy headset da graczom przewagę w świecie audio za sprawą doskonałego komfortu i technologii Dolby 7.1 Surround Sound. I w końcu, pokazaliśmy zajawkę naszego Predatora DDR3/4 DRAM, który ma ukazać się pod koniec roku – nowy produkt będzie charakteryzować się niskim profilem, agresywną prędkością powyżej 3000 MHz i 64 GB pojemności.

3. A  Jak myślisz, na które pamięci HyperX w 2016 roku będzie najwyższy popyt?

Już w 2015 roku zauważyliśmy spore zmiany w zakupowych zwyczajach – około 30% naszych pamięci DRAM jest obecnie sprzedawana w wersji DDR4. Różnica cenowa między DDR3 i DDR4 również zaczęła się zmniejszać, przez co można spodziewać się zrównania cen w połowie roku – w związku z tym liczymy na sporą popularność DDR4 w 2016 roku.

4. Czy HyperX rozważa poszerzenie oferty o klawiatury i myszki?

 Na razie jesteśmy skupieni na naszych pamięciach i headsetach, a w szczególności na ich najnowszych modelach. Ale, kto wie, co przyniesie przyszłość...

5. Patrząc z perspektywy gamingu, jakie cechy sprzętu HyperX zwiększają wydajność w grach?

Produkty HyperX dają możliwość polepszenia wielu aspektów rozgrywki. Nasze SSD poza byciem pomocnymi jako dyski systemowe, umożliwiając dużo szybszy rozruch systemu, sprawdzają się świetnie jako nośniki do instalacji gier, dzięki którym maksymalnie udaje się skrócić czas ładowania – szybkość dysków SSD wynosi około 400 MB/s, podczas, gdy tradycyjnych HDD – 170 MB/s.

Kolejnym przykładem zwiększenia wydajności może być dodanie dodatkowych kości HyperX DRAM- upgrade z 8GB do 16GB może polepszyć sprawność całego systemu i szybkość wykonywania kilku zadań jednocześnie jak granie  i równoczesne strumieniowanie.

6. Czy eSport kieruje całym rynkiem urządzeń peryferyjnych dla graczy, czy jest tylko jego częścią?

Rynek eSportu jest ogromny, na początku poprzedniego roku widzieliśmy już, jak rząd Ameryki wręczał karty Visa profesjonalnym eSportowcom klasyfikując ich jako “atletów”, co jest świetną wiadomością dla całego świata gier. W najbliższych latach zobaczymy dalszy wzrost przemysłu gamingowego, w tym gier mobilnych, w które można grać online – jak Hearthstone czy Vainglory, które stają się coraz bardziej popularne.

Znane marki takie jak Coca Cola, Nissan czy American Express również zaczęły inwestować w rynek eSportu od kiedy uświadomiły sobie niewykorzystany potencjał jaki niesie za sobą współpraca z setkami milionów młodych graczy.

7. HyperX możemy zobaczyć na wielu ważnych eventach, zarówno jako partnera dużych marek jak i osobną platformę. Na których wydarzeniach powinniśmy skupić się w najbliższych miesiącach roku?

Rok 2015 był bardzo pracowity dla HyperX jeśli chodzi o uczestnictwo w największych eventach gamingowych (Dreamhack, Winter, ESL One, PAX prime); z kolei następnym dużym wydarzeniem w jakim zamierzamy wziąć udział pod koniec marca będzie Intel Extreme Masters World w Katowicach, na którym odbędą się finały Counter Strike GO i League of Legends z łączną pulą nagród 250 tysiecy dolarów. W 2014 roku brałem udział w finale LOL na żywo, z 12 tysiącami fanów – wydarzenie miało niesamowitą atmosferę, którą podkreślał ponad milion widzów rozgrywek na Twitch TV.

Innym ciekawym eventem gamingowym, z którego, z uwagi na sponsoring, HyperX jest bardzo dumny jest „DreamHack Masters”, na którym mają odbyć się dwa streamowane mistrzostwa z łączną pulą nagród 250 tysięcy dolarów na każdą ze zwycięskich drużyn. Uwielbiamy być częścią niesamowitego świata eSportu i spotykać tysiące fanów na całym świecie!

8. Jakie są najważniejsze cechy organizacji, gracza czy teamu na które zwracacie uwagę podczas udzielania sponsoringu?

Codziennie jesteśmy proszeni o bycie sponsorem i oczywiście, staramy się wspierać tylu streamerów i graczy ilu jest możliwych. Obecnie, wspieramy 27 profesjonalnych drużyn eSportowych z całego świata i wielu streamerów. Podczas decyzji o sponsoringu, zwracamy uwagę na trzy kluczowe cechy: 1. Związek z obecnym rynkiem gier – czy produkcja, w którą gra dana drużyna czy gracz jest nadal popularna? 2. Zasięg mediów społecznościowych, czyli ilu subskrybentów czy obserwujących ma dany gracz na YouTubie, Twitterze etc. 3. Osiągnięcia - chcemy pracować z drużynami i graczami, którzy się rozwijają – krew zwycięscy jest ważna by dopasować się do wymagań HyperX.

Każdy, kto jest zainteresowany naszym sponsoringiem, może dowiedzieć się więcej na: http://www.hyperxgaming.com/en/sponsorship

9. Co ma HyperX czego nie maja inni producenci pamięci? Dlaczego klienci powinni siegac po Wasze produkty?

 Edward Baily - HyperX business manager

HyperX ma obecnie 14 lat i jest wyjątkowy pod każdym względem. Przede wszystkim zbudowaliśmy firmę w oparciu o doświadczenie Kingston Technology, będącego liderem na rynku od 28 lat. Bycie indywidualną firmą dało nam szanse wprowadzenia na rynek wielu nowych i innowacyjnych produktów, pozwoliło na wykorzystanie wszystkich środków (talentu, czasu, pieniędzy) na zaspokojenie potrzeb klienta, a nie inwestorów zewnętrznych. Produkty HyperX przechodzą przez obszerne testy jakości przed wejściem na rynek. Jesteśmy również dumni z naszego wsparcia klienta oferującego 24 godzinną infolinię w wielu językach. Co więcej, nadal jesteśmy jedyną firmą gamingową produkującą DRAM oferującą na nie dożywotnią gwarancję. W HyperX wierzymy, że klient jest przyszłością – właśnie dlatego staramy się inwestować w rozwój społeczności graczy. Podsumowując, kiedy kupujesz produkt HyperX, możesz się spodziewać najlepszej jakości, designu i osiągów.

 

 

O autorze
DariusDarius
881 2

0 Komentarzy

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]