W najnowszych materiałach zza kulis Titanfalla, przygotowanych przez prezentera GameTrailers – Jeffa Keighleya okazało się, że Respawn Entertaiment korzystało początkowo z silnika Luma, tego samego który napędzał Ratchet & Clank: A Crack in Time.
Pokrywa się to z informacjami jakie mogliście znaleźć w naszym raporcie poświęconym tej firmie. Początkowo jej zasoby były bowiem tak małe, że korzystała z każdej pomocy: a taką pomoc dał im Ted Price, szef Insomniac Games. Jako przyjaciel Vince’a Zampelli postanowił udostępnić mu swój silnik jeszcze zanim zdecydowano, że Titanfall zostanie przeniesiony na wysłużony Source Engine (napędzający m.in. Half-Life 2).
Współpracę między obiema firmami napędziło też to, że znalazły się w bardzo podobnej sytuacji – siedząc pod szyldem Electronic Arts. EA wydawało bowiem Fuse dla Insomniac Games. Co ciekawe w obwodzie był też silnik Zero stworzony przez Pandemic Games oraz Unreal Engine, z którego zrezygnowano gdyż pan Zampella wątpił w to, że Titanfall osiągnie na nim stałe 60 klatek na sekundę.
To naprawdę przewrotne, że gra która sprzedaje obecnie konsolę Microsoftu powstawała na technologii exclusive’a na PlayStation 3.
PS Insomniac pracuje obecnie nad tytułem na wyłączność na XOne – Sunset Overdrive.
1 Komentarz
a ja biedny zostałem z tym PS3