- Strona główna
- Newsy
- Nvidia w służbie prawdy: firma udowadnia, że wylądowaliśmy na księżycu!
Nvidia w służbie prawdy: Firma udowadnia, że wylądowaliśmy na Księżycu!
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
Fanatycy teorii spiskowych od ponad 40 lat próbują udowodnić, że lądowanie ludzi na Księżycu nigdy nie doszło do skutku, a zdjęcia astronautów zostały zrobione w specjalnie przygotowanym studio. Ich argumentacja opierała się przede wszystkim na oświetleniu, które wydawało się być wyjątkowo nienaturalne.
Nvidia postanowiła sprawdzić, czy zwolennicy "moon hoax" mają rację. Wszystko za sprawą silnika Unreal Engine 4 oraz technologii Global Illumination. Ta ostatnia to prawdziwy majstersztyk - oblicza ona oświetlenie (odbicia światła, rozproszenie etc.) na podstawie takich czynników jak intensywność promienia światła czy rodzaj materiału, od którego się on odbija.
Tak zaawansowana grafika i obliczenia mogły zostać przeprowadzone tylko na najnowszych kartach z rodziny GeForce - GTX 980 i 970.
No to teraz niech Nvidia wymyśli, jak na ten Księżyc wrócić - ta wiedza przydałaby się ludzkości zdecydowanie bardziej.
Źródło: gamespot.com
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
JohnSnakePecetowiec wierny wujkowi Newellowi. Fan sieciówek, 'rogalików' i sandboxów. Serialowy maniak. Wieczny poszukiwacz dobrego kina science-fiction oraz fantasy. Oprócz tego lubi dobre żarcie i jeszcze lepsze piwo. Innymi słowy – typowy nerd.Napisz do autora
Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?
Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, personalizowania treści, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w sklepie. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? OK
1 Komentarz
Drobna nieścisłość, bo "Tak zaawansowana grafika i obliczenia mogły zostać przeprowadzone tylko na najnowszych kartach z rodziny GeForce" ma się wyłącznie do renderingu w czasie rzeczywistym.
Poza tym, rzeczoną scenę renderowano nie w UE4, a w Maxwellu, czyli komercyjnym silniku renderującym za pomocą GPU.