Od dawna informujemy o tym, że Amazon planuje wydać konsolę – teraz świat obiegły zdjęcia specjalnego Dongle’a z logiem firmy, który będzie służył do streamowania mediów bezpośrednio na telewizory wyposażone w wejście USB (czyli praktycznie każdy nowy model). Sprzęt trafi do sprzedaży w kwietniu.
Nie będzie to tylko konkurencja dla dekoderów cyfrowych i Apple TV, ale i sprzętu dla graczy. Jak się dowiedzieliśmy – na to urządzenie mogą być streamowane pecetowe gry. Prawdopodobnie z „konsolą” będzie też współpracował niedawno pokazany pad do konsoli opartej na Androidzie, czyli drugiego ważnego projektu firmy z Seattle.
Ciekawe co na to obserwatorzy z Sony i Microsoftu, jeżeli przyszłość faktycznie ma przenieść się „w chmurę” to możliwe, że któryś model PlayStation i Xboksa też stanie się Donglem wpinanym w telewizor.
źródło: techcrunch
8 Komentarzy
To jest niestety przyszłość branży. Elektronika tanieje i juz teraz za n ie duże pieniądze można złożyć dobrego składaka albo kupic nową konsolę. Sprzet sie jednak starzeje i co jakis czas musimy kupić nowy. Buduja wiec nowe fabryki, zatrudniają marketingowo walczą z pomysłami konkurencji. O wiele łatwiej i wygodnie jest trzepac kasę za abonament ach i udostępniać gry na dowolnym sprzęcie który łączy się z netem. Dlatego Sony juz dawno p tym pomyslalo i wykupili Gaikai. Jeżeli miałbym możliwość na samym tv podłączonym do neta wygodnie grać to na c**j mi konsola? 100 zeta miesięcznie i gram w co chce:-)
Mowie jako osoba, który ma stały dobry dostęp do internetu ale muszę powiedzieć, że przyszłość wygląda smakowicie :P Nie mam nic przeciwko takim rozwiązaniom - oczywiście jestem pewny, że jakość grania w chmurze z początku będzie dużo niższa niż normalnie jednak za kilka lat wydaje mi się, że cyfrowa dystrybucja i rzeczy typu Gaikai będą standardem, a nowe pokolenia będą się zastanawiały co to jest ten okrągły dysk :P
Wydaje mi się, że właśnie przez tanią elektronikę Gaikai, OnLive i inne cuda nie będą przyszłością branży. Kiedy sprzęt był drogi, ludzie też musieli go dość często wymieniać - pierwsze akceleratory 3D, później przeskoki jakościowe związane z shaderami - chciałeś być na topie, to musiałeś mieć coraz nowszy hardware. Teraz jest to jeszcze łatwiejsze, a do tego nie ma już takich przeskoków jakościowych. Kupisz wydajną kartę pod DX 11, będziesz mógł się cieszyć grami przez dobre kilka lat. Poza tym już widzę jak producenci podzespołów chętnie witają technologię, która potencjalnie mogłaby im zamknąć dopływ pieniędzy. :P
@JohnSnake:
Zapominasz ze do serwerów tez trzeba będzie produkować elektronikę. VOD zabiło wypożyczalnie i uszczuplilo empiki i to samo stanie się prędzej czy później z grami.
Mnie w onlive wkurzalo to, ze gracze PC mogą grac w tymi na konsoli Onlive, gdybym kupil konsole onlive to za duzo na niej niegralbym, ze wzgledu na to, ze te gry w wiekszosci byly multiplayer (gralem z klawiaturowcami) oraz to, ze gry bardziej sie nadawaly do gry na PC anizeli na padzie
Nic nowego. Już kilka lat temu była sobie taka firma jak OnLive - zbankrutowali, bo pomysł się nie przyjął. Winne po części było zaplecze technologiczne, mało kto miał internet pozwalający na odbieranie streamów w 720p. Ale ważniejsze było chyba to, że ludziom nie spieszno było bulić za abonament za gry, których nawet nie ma się na własnym komputerze. Niby taki Steam też tylko 'wypożycza' wszystkie tytuły, ale jednak masz je na dysku, możesz pograć w znaczną część pomimo problemów z siecią i jak już Valve zwinie interes, to najpewniej zapewni łatkę ściągającą DRM.
a mi akurat pomysł się podoba - JEDNAK - jestem ciekawy ile to będzie kosztować i jak będzie działać...
czego to nie wymyślą