Czym jest WGK?
Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych to wydarzenie skierowane przede wszystkim do osób, które są mocno związane z branżą gier video. WGK to event cykliczny, który zadebiutował 4 lata temu. Od tego czasu wszyscy pasjonaci i twórcy gier spotykają się co roku w Gdańsku na przełomie sierpnia i września, żeby wymieniać się doświadczeniami, a także brać udział w wykładach oraz debatach. WGK Gdańsk to także unikatowa szansa dla osób, które szukają pracy w branży – to właśnie podczas tego wydarzenia utalentowani uczestnicy będą mogli porozmawiać z potencjalnymi pracodawcami.
Stałym punktem programu Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych jest konkurs Developers Showcase, podczas którego niezależni developerzy mogą zaprezentować swoje gry szerszemu gronu odbiorców. Oczywiście, twórcy najpopularniejszych produkcji zostają nagrodzeni nie tylko sławą.
A w tym roku...
Mamy zaszczyt poinformować, że patronem medialnym tegorocznej edycji Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych jest serwis GameDot.pl. Sama impreza odbędzie się standardowo w Gdańsku, w dniach 6-7 września, w centrum targowym AmberExpo (ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk).
Nad poziomem merytorycznym konferencji czuwać będzie komitet programowy, w którego skład wchodzą doświadczeni polscy developerzy: przewodniczący Maciej Miąsik, Jacek Brzeziński (Techland), Tomasz Gop (CI Games), Grzegorz Miechowski (11 bit Studios) i Jarosław Wojczakowski (Vivid Games)
W tym roku odbędzie się również konkurs Developers Showcase. Poprzednia edycja pokazała, że scena indie trzyma się bardzo mocno, a zeszłoroczny sukces gry SUPERHOT sprawił, że do konkursu przystąpiło wiele młodych talentów:
Steampunker - TELEHORSE
Cracov 1500 - Zespół Cracov 1500
Tormentum - OhNoo Studio
[DEEP] - Thinking Rabbit
Ronin - Tomasz Wacławek
Butcher - Transhuman Design
Ninja Cat and Zombie Dinosaura - Koshmaar
Mutagen - Maksymilian Paszkiewicz, Jerzy Kosiński
Zombiebucket - Submachine Factory
Out of the Box - Setapp
Darkwood - Acid Wizard Studio
Warlocks - One More Level
SocioPath - Adrian Palma, Mariusz Kłosowski
Agent GDO: Invasion - Krzysztof Flis
Space Fighter - Paweł Polański, Mikołaj Mikołajczyk
Target: BP-FC - Nest Games
Sniper Tactical - fragOut Studio
Archaica: The Patch of Light - TwoMammoths
Guinea PigZ: Chet's Journey - Bradypus Studio Games
Lore - HotHead Balloon
Balance - Alchemy Games
Primitive Gun - Stefan Gajewski, Marek Sieniawski
EVERYTHING - Evil Indie Games
WARPZ - Zespół WARPZ
To właśnie te zespoły oraz ich produkcje powalczą o dwie nagrody główne, które zostaną wręczone pod koniec drugiego dnia konferencji.
Co się będzie działo?
Zainteresowanie konferencją WGK Gdańsk jest bardzo wysokie. Dlatego też skończyła się sprzedaż biletów "early bird" oraz "regular" - aktualnie prowadzona jest sprzedaż wejściówek "late sale", (pod tym adresem) studenckich w cenie 200zł oraz normalnych, za 250zł.
Organizatorzy zadbali również o to, aby zapewnić osobom wybierającym się na konferencję zniżki w wybranych hotelach w Gdańsku. Ich pełna lista oraz informacje o tym, co należy zrobić, aby taką zniżkę otrzymać, znajduje się tutaj.
Konkurs Developers Showcase oraz spotkania z niezależnymi producentami to nie wszystkie atrakcje WGK. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli wziąć udział w ponad 30 wykładach, prowadzonych przez firmy takie, jak Ubisoft, Eidos, Apple, Intel, Kobojo, Techland czy CI Games.
Wykłady będą się rozpoczynały codziennie o godz. 10:00 i kończyły o godz. 18:00 z przerwą na lunch pomiędzy godz. 13:00 a 15:00. Każdy wykład potrwa maksymalnie 50 minut. Pomiędzy wykładami przewidziano ok. 10 minut przerwy technicznej. Aktualny harmonogram możecie zobaczyć poniżej:
Dodatkową atrakcją tegorocznego WGK będzie Developers Party, które odbędzie się w Klubogalerii Bunkier. Na samą imprezę uczestników konferencji dowiozą specjalnie podstawione autobusy.
Podsumowując: Jeżeli jesteście bardzo mocno związani z branżą gier video - szukacie pracy w branży, pragniecie wymienić się doświadczeniami z kolegami, a może sami szukacie pomocy przy promocji i tworzeniu swojego wymarzonego tytułu - to nie może Was na WGK zabraknąć!
2 Komentarze
nie moge sie doczekać.
Coraz więcej w naszym kraju ostatnio konferencji "profesjonalnych twórców popierdułek" zwanych megalomańsko "Grami" Indie. Cieszy obecność polskich twórców gier na duże platformy typu CI Games i Farm 51,a także Techlandu- jednego profesjonalnego producenta gier na konsole i komputery PC. Gry od CI tematycznie sa niezłe, technicznie to nadal II liga. No i the Farm 51,którego Deadfall Adventures mimo że to kawałek fajnej przygody przy której udało mi się spędzić kilka wieczorów to na detale w grafice trzeba trochę przymknąć oko, bo wygląda... inaczej (co nie oznacza że jakos źle). Obawiam sie że jest to troche wyciąganie pieniędzy od studenciaków, że niby pomoże to im zdobyć prace w branży. Jak dla mnie wjazd na takie imprezy powinien być właśnie dla studentów darmowy, a całość dotowana. Niestety zapewne organizatorzy nie załapali się na dotację :-(.