Możliwe, że nigdy o tym nie myśleliście, ale niektórzy zastanawiają się "właściwie jak szybko poruszają się postaci w grach?". I od takiego myślenia do badań jest widocznie krótka droga, bo jak widać udało się to zmierzyć i... Gordon Freeman śmiga 6 metrów na sekundę czyli szybciej niż postaci z Counter Strike!
Zobaczcie zresztą całe porównanie dotyczące gier Valve. Warto też zobaczyć na końcu, że przy takim Quake III ruszają się naprawdę ociężale:
Idealnym przykładem jest GTA V (wersja na nowe konsole i PC). Postać automatycznie porusza się 2 razy szybciej po przełączeniu na widok z pierwszej osoby. Z tej perspektywy ślamazarność postaci byłaby irytująca.
Mimo, że gry starają się być coraz bardziej podobne do rzeczywistości, nie znieślibyśmy jeśli postaci w grach miałyby poruszać się tak wolno jak my. Widać to właśnie szczególnie w FPS-ach, wystarczy spojrzeć w dół podczas poruszania się. Prędkość marszu postaci odpowiada właściwie prędkości żwawego truchtu.
Prawdziwy entuzjasta gier, który uwielbia z nich szydzić, żartować i nakręcać się na kolejne premiery. Piszę dla was newsy, raporty, recenzje… lubię oryginalne pomysły, dziwactwa i cały czas jestem na czasie.
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, personalizowania treści, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w sklepie. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? OK
2 Komentarze
Idealnym przykładem jest GTA V (wersja na nowe konsole i PC). Postać automatycznie porusza się 2 razy szybciej po przełączeniu na widok z pierwszej osoby. Z tej perspektywy ślamazarność postaci byłaby irytująca.
Mimo, że gry starają się być coraz bardziej podobne do rzeczywistości, nie znieślibyśmy jeśli postaci w grach miałyby poruszać się tak wolno jak my. Widać to właśnie szczególnie w FPS-ach, wystarczy spojrzeć w dół podczas poruszania się. Prędkość marszu postaci odpowiada właściwie prędkości żwawego truchtu.